Media relations, czyli budowanie relacji z mediami

Cele szkolenia:

Nabycie umiejętności tworzenia i podtrzymywania relacji z mediami różnymi technikami i narzędziami, dobranymi odpowiednio do sytuacji.

Metody: ćwiczenia, symulacje, dyskusja, case study, mini wykłady

Program:

1. Pierwsze kroku w budowaniu relacji z mediami

  • Z czego składa się twoje otoczenie medialne, a z czego chcesz żeby się składało?
  • Sposoby działania zmierzające do współpracy z mediami
  • Etyka w relacjach z mediami

 

2. Efektywna współpraca z mediami

  • Media – narzędzie w budowaniu wizerunku firmy
  • Zasady współpracy z radiem i telewizją – przegląd technik
  • Jak informować o swoich przedsięwzięciach - przygotowywanie wiadomości adresowanych do konkretnych środowisk – czyli do adresata docelowego poprzez dziennikarza;
  • Formy dialogu z mediami (rozmowa telefoniczna, briefing prasowy, konferencja prasowa, oświadczenia) - ich skuteczność i koszt.
  • Specyfika kontaktów z poszczególnymi mediami, ich przydatność w określonych sytuacjach.
  • Social media w budowaniu relacji z mediami

 

3. Informacje prasowe w komunikacji kryzysowej

  • Metody pracy z prasą – tekst i jego części.
  • Wiadomości, artykuły i informacje dla prasy
  • Jedyna w swoim rodzaju: zawartość „teczki informacyjnej” firmy
  • Czarny PR - jak chronić się przed oszustami, czyli brudne techniki pracy „dziennikarskiej” podczas nagrywania TV, radiowego, dla prasy. Elementy prawa prasowego, a realia życia.
  • Prawo jest po stronie firmy - czyli jak dochodzić prawdy w sytuacji, gdy kłamstwo już się ukazało - sąd i ugoda
  • Kreowanie faktów medialnych – jak się bronić, techniki współpracy z mediami

 

4. Wywiad prasowy – przygotowanie i przeprowadzenie

  • Jak przygotować się do wywiadu ?( rozeznanie co do osoby z którą ma nastąpić spotkanie, niezbędnych materiałów, przypuszczalnych pytań – własny bank informacji. Rola przygotowania merytorycznego i psychicznego do rozmowy.)
  • Rodzaje wywiadu – na żywo, nagrywany, z zaskoczenia, panel ekspertów
  • Jakie są psychologiczne uwarunkowania udzielania wywiadu?

 

5. Osobiste wystąpienie przed mediami – konferencja prasowa- wypowiedź, odpowiadanie na pytania, oświadczenie, dementi, wywiad przed kamerą, wywiad w radio, debata.

  • Konferencja prasowa w dobrym stylu: cel, planowanie, etapy, zaproszenie gości i dziennikarzy, prowadzenie, radzenie sobie z trudnymi pytaniami
  • Oświadczenie i dementi – elementy niezbędne w przygotowaniu i przekazaniu informacji
  • Struktura krótkiej („gorąca setka”) i dłuższej wypowiedzi – zasady ich budowy i podawania.
  • Zachowania przed kamerą – co wolno a czego nie w rozmowie z agresywnym dziennikarzem
  • Zasady udzielania wywiadu w radiu – panowanie nad głosem, rozkład argumentów, zakończenie wypowiedzi.
  • Niebezpieczeństwa przemilczania i zaprzeczania niewygodnym faktom
  • Jak powinny wyglądać wystąpienia w sytuacjach kryzysowych ?

Opinie klientów

Paulina

Wiedza osoób prowadzących była na wysokim poziomie, przekazywana uczestnikom szkolenia w ciekawy sposób. Podczas spotkania panowała miła, przyjazna atmosfera. Treści wyniesione ze szkolenia pozwoliły mi na usystematyzowanie mojej wiedzy i pozwoliło ją poszerzyć o kilka nowych zagadanień (choć uważam, że tych mniej znanych, bardziej wyszukanych zagadnień mogło być więcej). Widać było duże zaangażowanie szkoleniowców, wielu uczestników także wykazywało się aktywnością, jednakże rozproszenie uczestników po sali nie sprzyjało pełnemu zaangażowaniu. Oczywiście ogólnie szkolenie oceniam bardzo pozytywnie, powyższe "ale" nie są krytyką tylko osobistym odczuciem. Życzę dalszych sukcesów i pozdrawiam.

Więcej opinii

Dane kontaktowe

ul. Górnicza 12/14
91-765 Łódź

office@mkcommunications.pl